diumenge, 2 de desembre del 2007

Transformación 31: Idhún

Per l'Alícia*

Ayea, la menor de las tres lunas, acababa de asomar por el horizonte, detrás de una de las múltiples cordilleras del Anillo de Hielo.

Hacía frío, y el vaho de su respiración formaba volutas en el aire.

Los dos hombres estaban absortos, pensando en los acontecimientos de los últimos días. Habían cruzado la mitad del continente, atravesando países en guerra, y otros ya desolados por ella.

La visión de los ejércitos de szish, arrasando y saqueando aldeas rebeldes a su paso, les visitaba durante la noche, cuando la oscuridad y el silencio cubrían la tierra con su manto, y la sumían en un sueño profundo.

A lo lejos se divisaban columnas de humo, y algunas brasas restantes, seguramente resultantes del incendio de las que habían sido granjas de familias humildes.

- Es hora de que volvamos a emprender camino.

Los dos viajeros formaban una pareja particular: uno corpulento, de mejillas rosadas y talante autoritario, otro, escuálido y harapiento, de salud delicada.

Se pusieron en pie, y continuaron su marcha hacia el Gran Oráculo de Nanhai. Ya hacía varias semanas que viajaban de noche, para resguardarse de miradas indeseadas.

El viento revolvía sus capas con violencia.

Uno de ellos, el de aspecto enfermizo, se apoyaba sobre un curioso bastón: era de olenko, madera ignífuga muy difícil de conseguir, y tenía una misteriosa piedra incrustada, de forma hexagonal, en el puño.

- ¿Sabes?- dijo el más voluminoso de los dos- Nada más nacer, debes prepararte para morir. Lo único seguro que tiene la vida, es que tarde o temprano te será vedada. Irónico, ¿no? Y es por eso que los recién nacidos lloran desesperadamente, nada más llegar al mundo. Por que ya la huelen.

- ¿Qué huelen?- preguntó el hombre del bastón, algo distraído.

- Sienten la muerte. La huelen, al acecho. Y con el tiempo, se acostumbran, o deciden ignorarla. Aún y así, el peso del destino siempre está en algún rincón de nuestra mente, rotundo, innegable.

*Nota dels editors: L'Alícia no té bloc.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

És així, el pes del destí, o de la mort, sempre està en un lloc o altre del nostre pensament; a vegades surt, a vegades, no. No obstant, vivim.
M'agrada molt aquest episodi, Alícia, és molt suggerent. Dic episodi perquè necessàriament ens hem de preguntar: d'on vénen aquets personatges? què passa realment en aquest món? com continuarà la història? ...? No sé, potser hauràs d'obrir un blog per explicar-nos la història sencera.

Anònim ha dit...

Potser sí, que tindria que fer-ho.
Me'n alegro de que t'hagi agradat, tot i que, com es deu suposar, el món d'Idhún no és pas invenció meva. És un llibre de la Laura Gallego, molt bo i que et recomano.

Merci pel comentari ;)

Anònim ha dit...

Hola, soc una Agord i provinc d'un mon sorprenent i alhora aparentment desconegut pels habitants del teu planeta. Des de la llunyania pensava que només nosaltres convivíem de manera oculta amb els humans, que només nosaltres o els nostres veïns els poderosos Sicaiops feien i desfeien interactuant en un secret silenci. Nosaltres sempre intentem allunyar el dolor i la infelicitat, però de vegades no hi podem fer-hi res, ja saps que els humans fan i desfan sense tenir en compte les regles...

Bé, estic contenta, segur que el teu mon és extraordinari. M’agradaria saber-ne més, tenir més informació, per que no hi escrius més? Si ho fas recorda de deixar rastre, que tal com som nosaltres, mig-corporis i mig-eteris ens costa rastrejar la vida no humana, i seria una llàstima perdre la vida que descrius.

Salut!

Niripsa

rhanya2 ha dit...

Molt bé! Una transformació "fantàstica"... em sembla que d'aquestes no n'hi havia encara cap. A mi també m'ha agradat!

Anònim ha dit...

Salut a tu també, niripsa!
Quin honor, això d'establir contacte amb una Agord :)
Intentaré escriure més sobre Idhún i els idhunites, deixant rastre perquè en puguis aprendre tant com jo te'n pugui explicar.
---
Gràcies, violette.
Les teves transformacions si que són bones!

Ulmaria ha dit...

!Hola cuca!. He leido tu transformación. Está muy bien escrita. Para mi es todo nuevo y sorprendente, porque a pesar de que conozco tu interés por lo fantástico,no he leído nada sobre este tema. Espero que sigas publicando.Un beso.